Google Play Protect

گوگل با اسکن لحظه‌ای بدافزارها، امنیت اندروید و گوشی شما را ارتقا می‌دهد

اندروید امروزه یکی از بازترین سیستم‌عامل‌ها محسوب می‌شود. در مقایسه با iOS که اجازه سفارشی‌سازی غیرمجاز اپل را نمی‌دهد، کاربران اندروید می‌توانند تقریباً هر کاری روی گوشی خود انجام دهند – خوب یا بد – با کمی تلاش. یکی از راه‌هایی که مردم می‌توانند از باز بودن گوشی هوشمند خود استفاده کنند، نصب اپلیکیشن‌ها از منابع خارج از گوگل پلی است که مسلماً می‌تواند کمی خطرناک باشد، صرف‌نظر از اینکه شما تا چه حد در استفاده از تکنولوژی مراقب باشید یا نه. بدافزارها می‌توانند در انواع و اقسام ظاهر شوند، بنابراین گوگل گام‌هایی برای ارائه نسخه بهبود یافته Google Play Protect برداشته است که ماه گذشته اعلام کردیم در حال کار روی آن هستند.

Google Play Protect

برای سال‌ها روی دستگاه‌های اندروید به عنوان یک محافظ نرم‌افزاری در برابر بدافزارهای هر دستگاهی با Google Play Services نصب ‌شده، فعال بوده است. اگر مثلاً شما APK ای را از یک منبع ناشناس دانلود کرده باشید، گوگل به شما هشدار می‌دهد که احتمالاً خطرناک است و به شما یک ثانیه فرصت فکر کردن در مورد آنچه انجام می‌دهید می‌دهد. بسته به تنظیمات گوشی شما، Google Play Protect حتی می‌تواند به صورت خودکار از نصب جلوگیری کرده و فایل APK را از دستگاه شما حذف کند.

گوگل می‌گوید توانایی‌های امنیتی جدیدی توسعه داده است تا گوشی شما را حتی بیشتر محافظت کند، از جمله اسکن لحظه ایی در «سطح کد» برای مقابله با اپلیکیشن‌های مخرب که می‌توانند به فایل‌ها یا بدتر از آن، گوشی شما آسیب جدی وارد کنند. قبلاً، گوگل لیست رو به رشدی از اپلیکیشن‌ها را در سرورهای خود ذخیره می‌کرد که سپس آن‌ها را با آنچه کاربران قصد نصب داشتند مقایسه می‌کرد و بر اساس اینکه شناخته شده بودند یا نه، هشدار قبل از نصب را ایجاد می‌کرد. حالا قادر خواهد بود تا کد اپلیکیشن را اسکن کرده و تهدیدات نوظهور در دنیای امنیت سایبری را شناسایی کند. به طور خلاصه، به این معنی است که شما در برابر جرایم سایبری هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها از خارج از گوگل پلی، محافظت بهتری خواهید داشت.

Google Play Protect

اسکن لحظه ایی اپلیکیشن ها

گوگل می‌گوید اسکن لحظه ایی اپلیکیشن ها “سیگنال‌های مهمی را از اپلیکیشن استخراج و برای ارزیابی در سطح کد به زیرساخت بک‌اند Play Protect ارسال می‌کند.” قرار نیست این کار زمان زیادی ببرد و بسیار سریع انجام می‌شود. هر بار که یک اپلیکیشن در سراسر اکوسیستم اندروید ارزیابی می‌شود، لیست چک گوگل بزرگ‌تر می‌شود، که به بهره‌برداری از یک پایگاه کاربری بزرگ برای حفاظت قوی‌تر کمک می‌کند.

زمان عرضه Play Protect

در مورد مرحله عرضه، نسخه جدید Play Protect ابتدا در هند عرضه می‌شود و سپس طی ماه‌های آینده به بقیه جهان گسترش می‌یابد. ابتدا فکر می‌کردیم در سپتامبر عرضه شود. پس از آنچه احتمالاً تأخیری کوتاه بوده، خوشحالیم بدانیم این اقدام امنیتی جدید در حال حاضر در سراسر جهان در حال اجرا شدن است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *